خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/02/09 - 10:04
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اجتماعی
خالقی:

ایران در مبارزه با کرونا موفق‌تر از کشورهای اروپایی عمل کرده است

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه ایران در مبارزه با کرونا موفق‌تر از کشورهای اروپایی عمل کرده است، از مردم خواست تا همچنان فاصله‌گذاری اجتماعی را جدی گرفته و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

بشیر خالقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، با اشاره به ضرورت رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در معابر گفت: خوشبختانه برای مدیریت مراکز تجمعی در سطح شهر برنامه‌ریزی‌های خوبی شده است و مردم هم در نانوایی‌ها، پاساژها، ادارات و دیگر مراکز پر رفت آمد تا حد زیادی این مسئله را رعایت می‌کنند.



عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی افزود: به دلیل مشکلات اقتصادی موجود امکان ادامه قرنطینه و تعطیلی مراکز دولتی و کسب و کارها وجود نداشت، ازطرفی مردم هم به دلیل همین مشکلات بیش از این امکان خانه ماندن نداشتند، ازاین رو  باید با این واقعیت رو برو شده و فعالیت کسب و کارها را در کنار رعایت مسائل بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی آغاز می‌کردیم.



مردم فاصله گذاری اجتماعی را جدی بگیرند



وی با اشاره با بیان اینکه پرداخت یک میلیون وام در شرایط فعلی دردی از مردم دوا نمی‌کند، افزود: از مردم درخواست می‌کنم حتی الامکان در خانه بمانند اما اگر مجبور به خروج از خانه هستند همچنان فاصله‌گذاری اجتماعی را جدی گرفته و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.



نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس دهم با بیان اینکه فرهنگ سازی خوبی در زمینه رعایت فاصله گذاری اجتماعی از طریق رسانه‌ها به خصوص صدا و سیما صورت گرفته است، تصریح کرد: در حال حاضر تمامی کشور‌ها با پاندمی کرونا مواجه هستند. اما باید این موضوع را هم در نظر بگیریم که ایران در مقایسه با کشورهای اروپایی که هیچ تحریمی ندارند و از امکانت خوبی هم در حوزه سلامت برخوردارند، بسیار خوب عمل کرده است.



هیچ داروی قطعی برای مقابله با کرونا وجود ندارد



این نماینده مردم در مجلس دهم با تاکید بر اینکه هیچ داروی قطعی برای مقابله با کرونا وجود ندارد، افزود: اگر مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند می‌توان امیدوار به شکست کرونا ویروس و ایجاد بستری امن برای از سرگیری فعالیت‌های اجتماعی بود در غیر این صورت همچنان باید نگران سلامت جامعه و معیشت مردم کشور بود./



پایان پیام

  • کد خبر : 297153
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار